Wraz z rozwojem internetu, ekspansją platform społecznościowych oraz upowszechnieniem się witryn internetowych zwykła strona czy zwykłe zdjęcie często nie wystarczą, by przekonać klienta do zakupu nieruchomości. Nawet najlepsze zdjęcia często nie odzwierciedlają jakości i stylu wnętrza. Dzięki nowoczesnej technologii klient korzystający z komputera czy smartfona może poczuć się tak, jakby znajdował się w nieruchomości wystawionej na sprzedaż. Fotografia panoramiczna, sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość oraz rzeczywistość rozszerzona podbijają sprzedaż ofert.
W internecie publikowane są setki tysięcy ofert nieruchomości, ale tylko część z nich posiada dobre zdjęcia prezentujące walory nieruchomości. Nie ulega wątpliwości, że obiekty posiadające wirtualne wizyty wspomagane przez narzędzia 3D sprzedają się łatwiej. Tylko w ten sposób można wyróżnić się w tłumie ofert oraz podnieść naszą konkurencyjność na rynku.
Wirtualne wizyty
Nawet najlepsze zdjęcia czy kwieciste opisy nie są w stanie zastąpić wrażenia, jakie na widzach jest w stanie wywrzeć wirtualny spacer po danym domu czy mieszkaniu. Wysokiej klasy panoramiczne fotografie pozwalają rozejrzeć się po każdym pomieszczeniu, co znacznie lepiej oddaje wymiary każdego z nich i pozwala odczuć na własnej skórze niepowtarzalną atmosferę konkretnego domu czy mieszkania.
Wirtualne wizyty lub spacery 360° odwzorowują dowolne miejsce lub przestrzeń w trójwymiarze. Wirtualny spacer to symulacja realnej lokalizacji, której celem jest dostarczenie odbiorcom wrażeń zbliżonych do przebywania w danym miejscu oraz poznanie szczegółów oferty. Wirtualne wycieczki umożliwiają podejmowanie różnych interakcji. Może to być standardowe przybliżanie lub obracanie obiektów czy skomplikowane uruchomienie animacji z konkretną treścią. Aby zwiększyć atrakcyjność prezentacji, niekiedy panoramicznym zdjęciom towarzyszą muzyka, efekty dźwiękowe, narracja czy multimedia interaktywne.
Wirtualny spacer pozwala na wzrost atrakcyjności oferty i umożliwia potencjalnym nabywcom lub najemcom dokładne zapoznanie się z nieruchomością. Dzięki nowoczesnej technologii możliwe jest interaktywne przemieszczanie się po wnętrzu obiektu bez konieczności fizycznej obecności, co powiększa komfort kupującego. Potencjalny nabywca nie musi osobiście odwiedzać nieruchomości, aby ocenić jej wartość.
Marketing nieruchomości
Spacer wirtualny zazwyczaj powstaje przez połączenie wielu zdjęć, a następnie jest prezentowany w formie panoramicznej trasy z różnymi punktami widzenia. To również oszczędność czasu i pieniędzy. Wirtualny spacer pomaga ujednolicić prezentację nieruchomości, co wpływa na zwiększenie konwersji, a przez to przyspiesza proces sprzedaży lub wynajmu.
Wirtualne spacery dzięki stosowanym obecnie nowoczesnym narzędziom, takim jak widok mieszkania z lotu ptaka lub widok w formie tzw. domku dla lalek znacznie ułatwiają wszystkim zainteresowanym poruszanie się po danej nieruchomości. Wirtualny spacer warto przeprowadzić również w takich miejscach, jak klatki schodowe, garaże podziemne, parkingi, place zabaw czy komórki lokatorskie. Taka prezentacja podnosi prestiż inwestycji. Dzięki niej wzrasta komfort kupującego, gdyż ma on dostęp do większej liczby informacji o danym osiedlu.
Innowacje w branży
Innowacje technologiczne zmieniają sposób, w jaki działa branża nieruchomości. Dzięki postępowi technologicznemu agenci nieruchomości mają dostęp do zaawansowanych narzędzi, przez co możliwa jest zdalna obsługa klienta, w przez to szybsza i bardziej skuteczna sprzedaż, zakup oraz zarządzanie nieruchomościami.
Jednym z najnowszych rozwiązań na rynku nieruchomości jest sztuczna inteligencja (AI), która umożliwia dostęp do dużych zbiorów danych. Wyższa jakość prezentacji pozwala na lepsze dopasowanie nieruchomości do potrzeb klientów. AI umożliwia szybsze i precyzyjne przewidywanie trendów rynkowych oraz lepsze zarządzanie portfelem nieruchomości.
Do najnowszych trendów w branży nieruchomości należy również wykorzystanie dronów, które pozwalają na wykonywanie bardziej zaawansowanych i dokładnych pomiarów nieruchomości. Drony są wykorzystywane do wykonywania bardziej zaawansowanych zdjęć i filmów z nieruchomości, co pozwala na lepsze prezentowanie oferty sprzedaży lub wynajmu. Dzięki dronom agenci nieruchomości mogą zaoferować klientom zdjęcia z lotu ptaka oraz filmy prezentujące nieruchomość z różnych perspektyw.
Narzędzia 3D
Wirtualna rzeczywistością (VR) oraz rzeczywistość rozszerzona (AR) umożliwiają zwiedzanie nieruchomości zanim jeszcze zostały zbudowane, a agenci nieruchomości mogą przedstawić swoje oferty w zaawansowany sposób, co pozwala na lepsze zrozumienie i łatwiejsze podejmowanie decyzji. VR opiera się na projektach graficznych i panoramicznych zdjęciach przygotowanych na podstawie planów i wytycznych konstrukcyjnych. Dzięki trójwymiarowym modelom nieruchomości można wirtualnie przechodzić przez każde pomieszczenie i oglądać nieruchomość z różnych perspektyw.
Aby dokładnie odzwierciedlić realne pomieszczenie, wykorzystywane są zaawansowane narzędzia, takie jak drony i kamery 360 stopni. Niektóre rozwiązania z użyciem gogli VR dają możliwość sprawdzenia, jak projekt przestrzeni zaplanowany przez klienta będzie prezentował się w konkretnym lokalu.
Wizualizacje 3D pomagają projektować wnętrza nieruchomości tak, by zmieniać kolory ścian, dodawać meble i dekoracje oraz zmieniać oświetlenie. Możliwe jest porównywanie różnych wersji projektów, co pozwala na łatwiejsze wybieranie najlepszych opcji.